En enkel dikt

En dikt till bara dig!

jag har en katt,
den har fått fnatt,
jag har en hund,
den kosta endast en pund,
jag har en häst,
hästen är präst,
när jag är naken,
är du alltid vaken,
vi ska nu ta och prata om saken,
du är fisken som alltid skiner,
du är verkligen så finer,
du är inte tjock,
Fiskhanarna kommer därför i flock,
jag är inte kock,
men jag kan enkelt ge de andra fiskarna en smock,
jag önskar du fatta,
men du bara fortsatte snatta,
din far heter Kjell,
men de gör dig ändå inte speciellt snäll,
du dog,
önskar du förstod,
snälla kom hit,
och gör de med flit,
du är faktiskt rätt duktig,
och de gör mig fuktig.

Jag saknar dig min älskade guldfisk Hilda!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0